تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷
157 بازدید
کد خبر : 15800

هشدار نارنجی برای گیلان/ سیلاب در کمین رودخانه ها

هشدار نارنجی برای گیلان/ سیلاب در کمین رودخانه ها
هواشناسی گیلان اعلام کرد:بارندگی رگباری و شدید و وزش باد شدید فردا و پس فردا مورد انتظار است. احتمال آبگرفتگی منطقه‌ای و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب موقتی وجود دارد.

به گزارش آژیم به نقل از ایسنا:محمد دادرس مدیرکل هواشناسی گیلان ،آسمان گیلان را قسمتی ابری تا ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: کمینه و بیشینه دمای هوای استان بین ۱۲ و ۳۲ درجه سیلسیوس در نوسان است.

 

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده فعالیت تناوبی سامانه ناپایدار تا اواخر هفته در منطقه دانست و افزود: طی این مدت شرایط برای تداوم ابرناکی و مه آلودگی و وزش باد و بارندگی فراهم خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی خبر داد و تصریح کرد: شاهد تقویت فعالیت سامانه بارشی از پیش از ظهر فردا تا عصر دوشنبه خواهیم بود.

دادرس، از کاهش سه تا پنج درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و بیان کرد: بارندگی رگباری و وزش باد شدید و مه آلودگی و رعد و برق و تگرگ از دیگر پدیده های مورد انتظار طی فردا و پس فردا خواهد بود.

وی از احتمال آبگرفتگی منطقه ای و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب موقتی و برخورد صاعقه خبر داد و اضافه کرد: بیشینه ارتفاع موج در سواحل استان طی فردا و پس فردا بین یک و نیم تا دو و نیم متر پیش بینی می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.