تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۳۶
89 بازدید
کد خبر : 16134

تولید ۴۶ درصد اوراق فشرده چوبی کشور در گیلان

تولید ۴۶ درصد اوراق فشرده چوبی کشور در گیلان
مدیر کل صمت گیلان با بیان اینکه ۴۶ درصد اوراق فشرده چوبی کشور در این استان تولید می شود، گفت: در ۱۰ واحد صنعتی بزرگ گیلان سالانه بیش از ۷۹۸ هزار متر مکعب انواع اوراق فشرده چوبی تولید می شود.

به گزارش  آژیم به نقل از خبرگزاری فارس از فومن، تیمور پورحیدری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان امروز طی بازدید از یکی از کارخانجات بزرگ تولید کننده اوراق فشرده چوبی در فومن با بیان اینکه کارخانجات صنعتی گیلان ۴۶ درصد اوراق فشرده چوبی مورد استفاده کشور را با بهترین کیفیت تولید می کنند، اظهار کرد: ۱۰ واحد صنعتی گیلان با تجهیزات مدرن، توانایی تولید بیشتر اوراق فشرده را نیز دارند.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی خطوط تولید و توانمندی ماشین آلات نصب شده در این کارخانجات به مراتب بیشتر از تولیدات فعلی اوراق فشرده در استان است، گفت: اگر موضوع واردات چوب به صورت خام و کشت صنعتی چوب به شکل گسترده محقق شود شاهد تامین حداکثری نیاز کشور در گیلان خواهیم بود.

به گفته مدیرکل صمت گیلا، بیش از ۷۰ واحد صنعتی پالت سازی نیز در استان با ظرفیت تولید قریب به ۲ میلیون تن در سال نیاز ۹۰ درصد صنعت بسته بندی را تامین می کنند.

پورحیدری با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در بخش سلولزی و صنایع چوبی در گیلان نیز بیان کرد: گیلان با تولید سالانه ۷۹۸ هزار مترمکعب تخته فیبر و نئوپان، ام دی اف؛ اچ دی اف، هایگلاس و ملامینه در صدر کشور است و به جرأت می توان گفت که گیلان قطب اول صنعت سلولزی کشور است.

وی به سرمایه گذاری بیش از سه هزار میلیارد تومانی کارخانه نئوپان فومنات اشاره کرد و افزود: این شرکت علاوه بر دارا بودن تصفیه خانه قبلی، اقدام به تاسیس تصفیه خانه جدید مجهزتری با سرمایه گذاری افزون بر۴۰ میلیارد تومان در راستای رعایت بیشتر موازین بهداشتی و زیست محیطی کرده که هم اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.