تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
61 بازدید
کد خبر : 17274

فرماندار آستارا تاکید کرد؛

لزوم تشدید نظارت بر حوزه قاچاق کالا و ارز در آستارا

لزوم تشدید نظارت بر حوزه قاچاق کالا و ارز در آستارا
آستارا- فرماندار آستارا بر لزوم تشدید نظارت ها و مبارزه با قاچاق کالا در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش آژیم به نقل از  خبرنگار مهر، محمد رضا شهاب زاده شامگاه چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا و ارز آستارا اظهار کرد: موقعیت شهرستان آستارا و ظرفیت این شهرستان در بخش تجارت و صادرات به دلیل قرار گرفتن در منطقه مرزی از یک سو و ایفای نقش گلوگاه و اتصال به شمال غرب کشور از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

فرماندار آستارا بر لزوم تشدید کنترل و مبادی ورودی و خروجی کالا در مرزها در شهرستان تاکید کرد و افزود: مبارزه با پدیده مخرب قاچاق کالا در حوزه اقتصادی در دستور کار مسئولان امر در این شهرستان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تدابیری اتخاذ شود تا سلامت چرخه اقتصادی در شهرستان تقویت و از قاچاق کالا پیشگیری شود، ادامه داد: آستارا منطقه خاصی است که ظرفیت بسیاری در بحث تجارت و صادرات دارد و از یک‌سو به دلیل قرار گرفتن در منطقه مرزی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

شهاب زاده با اشاره به برخورد های مداوم با پدیده شوم قاچاق تصریح کرد: از ابتدای سال جاری توسط مرزبانان هنگ مرزی آستارا ۱۷ مورد شناور توقیف شده و ۸ دستگاه استخراج رمز ارز، ۴۴۰ عدد فشنگ، ۸ قبضه سلاح، ۱۷ تن چوب قاچاق، ۱۰۶۵ عدد قرص روانگردان و ۷۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

وی افزود: همچنین طی این مدت توسط اداره کل گمرک آستارا و مرزبانان اقتصادی کشورمان ۱۱ پرونده قاچاق کالا که ۸ پرونده مربوط به کشف ۶ کامیون و ۲ دستگاه خودروی سواری قاچاق، یک پرونده مربوط به کشف ۶۵۰۰۰ کیلوگرم پودر لباسشویی قاچاق در گمرک ریلی و دو پرونده مربوط به ۳۲۵۲۳ کیلوگرم پرتقال قاچاق که به جای نارنگی جاسازی شده بود در گمرک ریلی آستارا تشکیل شده است.

افزایش پرونده‌های مربوط به تخلف قطع درخت در آستارا

«علیرضا قمی» رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا در این جلسه با اشاره به افزایش پرونده‌های مربوط به تخلف قطع درخت اظهار کرد: طی ۷ ماهه نخست سال جاری تعداد پرونده‌های مربوط به تخلف قطع غیرقانونی درختان جنگلی در شهرستان آستارا ۴۹ فقره حاوی ۱۷۹ متر مکعب چوب بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۴۳ فقره بوده روند افزایشی داشته است.

وی با بیان اینکه عمده چوب جنگلی قاچاق توسط پاسگاه کنترل چوب آلات منابع طبیعی قلعه در محور مواصلاتی آستارا به اردبیل کشف و ضبط شده است، افزود: در سال جاری ۴۵ فقره قاچاق چوب در این پاسگاه کشف شده که تشکیل پرونده و منتج به صدور حکم جریمه ۳۰۹ میلیون تومانی شده است.

قمی ادامه داد: چوب آلات کشف شده به صورت مزایده به فروش رسید و درآمد حاصله به مبلغ ۵۲۵ میلیون تومان به حساب خزانه داری واریز شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.