تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳
70 بازدید
کد خبر : 15782

دانش و تحقیق تاکنون با هیچ قدرتی عقد اخوت نبسته!

دانش و تحقیق تاکنون با هیچ قدرتی عقد اخوت نبسته!
▫️اخراج برخی اساتید دانشگاه، از تصمیمات بسیار تلخ و ناگواری است که دولت سیزدهم را به شدت زیر سوال برده است. هر گاه ‌بنیانهای فرهنگ جامعه، سست، بی‌محتوا و دستخوش ارباب قدرت شود، نتیجه‌ای جز یاس و‌ هراس و بی‌اعتمادی و دانش‌کشی و تصمیمات نادرست نخواهد داشت. چرا در این دولت، تصمیم‌های غیرمعقول و ‌غیرمقبول گرفته شده، استادان دلسوز، اخراج و به جای آن سخن از جذب چند هزار افراد جدید می‌شود؟

گزیده‌ای از بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم درباره پیامدهای اخراج استادان از دانشگاه:

اخراج برخی اساتید دانشگاه، از تصمیمات بسیار تلخ و ناگواری است که دولت سیزدهم را به شدت زیر سوال برده است. هر گاه ‌بنیانهای فرهنگ جامعه، سست، بی‌محتوا و دستخوش ارباب قدرت شود، نتیجه‌ای جز یاس و‌ هراس و بی‌اعتمادی و دانش‌کشی و تصمیمات نادرست نخواهد داشت. چرا در این دولت، تصمیم‌های غیرمعقول و ‌غیرمقبول گرفته شده، استادان دلسوز، اخراج و به جای آن سخن از جذب چند هزار افراد جدید می‌شود؟

با اخراج استادان مستقل ومنتقد، اندک استقلال دانشگاه‌ها نیز از بین رفته، دانشگاه فاقد توانمندی لازم در جهت کمک به پیشرفت کشور می‌گردد. با گزینش گروهی احیانا کم‌صلاحیت به عنوان استاد، سرنوشت علم و‌ تحقیق در این دولت به کدام سو می‌رود؟ آقای رئیس‌جمهور که همواره از آینده روشن و توام با پیشرفت سخن می‌گوید، با کدام نشانه‌ای به چنین نظری رسیده است؟ سپردن سرنوشت دانشگاه به دست گروهی خاص و ایجاد موانع برای آزادی اندیشه، روشن است که چه آینده‌ای را رقم خواهد زد.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، قطع همکاری با برخی اساتید دلسوزی که برای اصلاح روند نظام تصمیم‌گیری کشور به ابراز نظر پرداخته‌اند، به زیان کشور دانسته و محکوم می‌نماید | علم و دانش و تحقیق تاکنون با هیچ قدرتی عقد اخوت نبسته است. به گواه تاریخ این شیوه‌های برخورد، به زیان حکومت و مردم تمام شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.