تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
182 بازدید
کد خبر : 17752

۱۷ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان انصراف دادند

۱۷ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان انصراف دادند
دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان گفت: تاکنون ۱۷ داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان از ادامه رقابت‌ها انصراف دادند.

به گزارش آژیم ،جواد شفیعی ثابت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یک نفر از حوزه انتخابیه آستارا، یک داوطلب از بندرانزلی، یک نفر از رودسر و املش، ۲ داوطلب از تالش، پنج نفر در رشت و خمام، هفت داوطلب از حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل تاکنون با ثبت رسمی در سامانه انتخابات از رقابت‌های انتخاباتی انصراف دادند.

رئیس کمیته سیاسی ستاد انتخابات گیلان خاطر نشان کرد: فرآیند بررسی صلاحیت تمامی داوطلبان و رسیدگی به اعتراض افراد تایید نشده یا کسانی که صلاحیت شان احراز نشده در هیات‌های اجرایی توسط هیات نظارت بر انتخابات استان و مرکز به زودی آغاز می شود و تا ۵۰ روز طبق جدول زمانبندی ادامه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: از ۶۸۵ داوطلب ثبت نام شده نهایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گیلان، صلاحیت ۴۴۶ نفر تایید شد.

استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری چهار و در مجلس شورای اسلامی ۱۳ نماینده دارد؛ ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری به همراه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماخ سال جاری برگزار می‌شود.

همچنین ۱۷ داوطلب نمایندگی در ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه گیلان ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۲ نفر سابقه داوطلبی انتخابات در مجلس خبرگان رهبری را دارند ضمن اینکه سه نفر از داوطلبان دوره جدید انتخابات خبرگان رهبری در گیلان، نمایندگان‌ فعلی هستند.

۴۵ هزار نفر از عوامل اجرایی و نظارتی برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز یازدهم اسفندماه امسال مشارکت می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.