تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
107 بازدید
کد خبر : 18291

فروش تولیدات سندروم داونی‌ها در بازارچه‌های شهرداری رشت

فروش تولیدات سندروم داونی‌ها در بازارچه‌های شهرداری رشت
رئیس شورای شهر رشت با اشاره به مشکلات افراد مبتلا به سندروم داون گفت: این امکان وجود دارد که در برخی از بازارچه‌های خصوصی طرف قرارداد با شهرداری رشت، محصولات و آثار تولید شده توسط افراد مبتلا به سندروم داون ارائه و به فروش برسند.

به گزارش آژیم به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز با حضور در مجموعه سندروم داون و در دیدار با اعضای هیئت مدیره این مجموعه با اشاره به اینکه هر کاری که برای خدا انجام شود اجر بزرگی دارد، اظهار کرد: افراد مبتلا به سندروم داون و خانواده‌هایشان با دغدغه‌ها و مشکلات فراوانی مواجه هستند و همه ما باید در حد توان برای رفع مشکلاتشان تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری رشت در مباحث مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و غیره نقش ایفا می‌کند، افزود: حمایت از تیم‌های ورزشی از جمله ۲ تیم فوتبال بزرگ و مردمی سپیدرود و داماش همواره در دستور کار شورا و شهرداری رشت قرار دارد و ما در تلاشیم تا با حمایت و توسعه ورزش، شرایط اجتماعی سالم‌تری را برای شهروندان و بالاخص آینده سازان این شهر و دیار فراهم کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ردیف اعتباری در بودجه شهرداری رشت پیرامون حمایت از مجموعه‌های مردم نهاد تصریح کرد: مجموعه سندروم داون یکی از این مراکزی است که در ردیف بودجه شهرداری رشت، اعتباری برای کمک به آن در نظر گرفته شده و با توجه به دغدغه‌هایی که در دیدار امروز مطرح شد، این مجموعه می‌تواند تقاضای افزایش ردیف بودجه را مطرح کند و پس از بررسی‌های لازم این مهم در بودجه سال ۱۴۰۳ گنجانده شود.

کارگرنیا با بیان اینکه آثار و محصولات تولید شده توسط افراد مبتلا به سندروم داون می‌تواند به یک منبع درآمدزایی برای آنان و خانواده‌هایشان تبدیل شود، گفت: آثار تولیدی از جمله صنایع دستی، تابلوهای نقاشی و غیره که توسط این کودکان و یا والدین آنان تولید شده می‌تواند جنبه درآمدزایی برای آنان داشته باشد و می‌توانیم این امکان را فراهم کنیم که در بازارچه‌های خصوصی طرف قرارداد با شهرداری رشت، این محصولات و آثار ارائه و به فروش برسد و عایدات آن شامل حال این افراد و یا خانواده‌هایشان که هزینه نگهداری و درمان آنان را پرداخت می‌کنند شود.

محمدحسین قلی زاده بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره مجموعه سندروم داون استان گیلان نیز با قدردانی از حضور واثق کارگرنیا رئیس شورای شهر رشت در آن مجموعه اظهار کرد: اداره کل بهزیستی گیلان نیز همواره به این مجموعه نگاه حمایتی دارد و از زحمات آنان تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ساختمانی که در حال حاضر این مجموعه در آن مستقر است قدیمی شده، افزود: این مجموعه یاورانی دارد که در عرصه‌های مختلف آموزشی به طور رایگان و یا نیم بها به افراد مبتلا به سندروم داون آموزش می‌دهد.

مدیر مجموعه سندروم داون گیلان با تاکید به اینکه نگاه حمایتی مجموعه مدیریت شهری رشت می‌تواند در رفع بسیاری از مشکلات این مجموعه تاثیر گذار باشد، گفت: این مجموعه، مردم نهاد است و ما جزو مؤسساتی هستیم که در شهرداری ردیف بودجه داریم و امیدواریم با نگاه حمایتی اعضای شورا مساعدت بیشتری با هدف رفع دغدغه‌های این افراد صورت بگیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.