تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
110 بازدید
کد خبر : 18376

صادرات ۲۵۰ هزار تنی مواد پتروشیمی در گیلان

صادرات ۲۵۰ هزار تنی مواد پتروشیمی در گیلان
به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان، در سال جاری ۲۵۰ هزار تن انواع مواد پتروشیمی و ساختمانی از مجتمع گمرکی بندرانزلی به کشورهای دیگر صادر شدند.

به گزارش آژیم به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، حسین یونسی مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مجتمع گمرکی بندرانزلی و در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم توجه به صادرات انواع محصولات تولیدی به کشورهای حاشیه خزر اظهار کرد: ۲۵۰ هزار تن انواع مواد پتروشیمی و ساختمانی در سال جاری از مجتمع گمرکی بندرانزلی به کشورهای دیگر از جمله کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا صادر شده است.

وی با اشاره به رشد ۵۵ درصدی واردات کالا به گیلان گفت: بر اساس آمار و از ابتدای سال جاری و تا پایان آذر ماه، یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا از طریق بندرانزلی به گیلان و کشور وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد افزایش مواجه بودیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان، غلات، روغن خام خوراکی، چوب و آهن آلات را مهمترین محصولات وارداتی به گیلان معرفی کرد و افزود: امسال تخلیه روغن خام خوراکی در مجتمع گمرکی بندرانزلی ۲۸۹ درصد، غلات ۶۹ درصد و آهن‌آلات ۳۳ درصد رشد داشته است.

یونسی از ورود ۵۴۲ شناور تجاری در سال جاری به مجتمع گمرکی بندرانزلی خبر داد و بیان کرد: این میزان کشتی تجاری وارد شده در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۳ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به رشد ۳۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در سال جاری و در مجتمع گمرکی بندرانزلی گفت: در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، بیش از یک‌میلیون و ۴۷۸ هزار تن انواع کالا در بندرانزلی تخلیه و بارگیری شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.