تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
52 بازدید
کد خبر : 18470

۹۰ دهستان گیلان تحت پوشش طرح کالابرگ الکترونیک قرار گرفتند

۹۰ دهستان گیلان تحت پوشش طرح کالابرگ الکترونیک قرار گرفتند
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: از ۱۱۳ دهستان استان ۹۰ مورد تاکنون تحت پوشش طرح کالابرگ الکترونیک قرار گرفته‌اند و در ۲۳ روستا استان هنوز این طرح فعال نشده که به مرور اقدام می‌شود.

به گزارش آژیم به نقل از ایرنا ،سیاوش آقاجانی افزود: از زمان اجرای این طرح در بهمن ۱۴۰۱ تاکنون در این استان ۲ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال خرید کالابرگی انجام شده که بیش از هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال آن از اعتبار یارانه‌ای و مابقی نقدی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در استان گیلان ۱۱۶ هزار و ۷۳۹ خانوار تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و میزان تراکنش انجام شده از زمان اجرای این طرح تاکنون ۳۵۸ هزار و ۴۴۵ مورد بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد فروشگاههای خرد که خدمات مورد نیاز را به مردم ارائه می کنند هزار و  ۸۴۷ مورد اعلام کرد و افزود: مردم گیلان می توانند با مراجعه به ۴۲۳ فروشگاه زنجیره ای استان مایحتاج خود را تهیه کنند.

طرح کالابرگ الکترونیک از بهمن ماه ۱۴۰۱ به‌صورت آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان اجرا شد. در این طرح یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت های مبنا انتخاب شده است.

تمام شعبات ۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ جانبو، افق کوروش، دیلی مارکت، مینو مارت، رفاه، هفت، گندم طلایی‌کوروش، هایپر فامیلی، اتکا، وال مارکت و فروشگاه اینترنتی اسنپ مارکت به طرح متصل شده اند. همه خانوارهای مشمول طرح نیز می توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار(شما) و یا شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی مانده اعتبار خود مطلع شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.