تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
95 بازدید
کد خبر : 18511

تایید صلاحیت ۳۵۸ کاندیدا توسط هیئت نظارت بر انتخابات گیلان

تایید صلاحیت ۳۵۸ کاندیدا توسط هیئت نظارت بر انتخابات گیلان
طبق اعلام هیئت نظارت بر انتخابات گیلان از مجموع ۶۸۶ داوطلب نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۳۵۸ نفر تأیید، ۲۸ نفر عدم احراز، ۱۲۸ نفر عدم تأیید و ۳۳ نفر به دلیل عدم ثبت‌نام از حضور در ادامه روند دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جا ماندند.

به گزارش آژیم به نقل از  خبرگزاری فارس از رشت، طبق جدول زمان‌بندی انتخابات، هیئت‌های نظارت استانی با کسب نظر از هیئت مرکزی تا ۱۴ دی فرصت داشتند تا نظرات خود را در موردبررسی صلاحیت کاندیداها و نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به فرمانداری‌ها اعلام کنند و امروز اعلام بررسی‌ها به فرمانداری‌های حوزه انتخابیه انجام شد.

بر اساس اعلام هیئت نظارت بر انتخابات گیلان از مجموع ۶۸۶ داوطلب نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۵۸ نفر، ۲۸ نفر عدم احراز، ۱۲۸ نفر عدم تایید و ۳۳ نفر به دلیل عدم ثبت‌نام از حضور در ادامه روند دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جا ماندند.

احمد قنبریان، رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات گیلان مشکلات و مفاسد مالی، مفاسد اخلاقی و ضدیت و موضع‌گیری علیه سیاست‌های نظام را از مهم‌ترین دلایل رد صلاحیت داوطلبان برشمرده است.

البته هیئت نظارت بر انتخابات گیلان اعلام کرده کسانی که عدم احراز یا رد صلاحیت آنان اعلام می‌شود به مدت سه روز یعنی از تاریخ ۱۷ دی الی ۱۹ دی‌ماه فرصت دارند که اعتراضات و شکایت‌های خود را از طریق مراجعه به دفتر مرکزی تهران یا دفتر مستقر در استانداری به شورای نگهبان جهت بررسی مجدد ارسال کنند.

در حوزه انتخابیه شهرستان رشت و خمام ۲۰۶ داوطلب ثبت‌نام قطعی برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام دادند که از این تعداد ۱۷۶ نفر آقا و ۲۹ نفر خانم هستند و از مجموع ۲۰۶ داوطلب ثبت‌نام شده برای حوزه انتخابیه شهرستان‌های رشت و خمام ۱۳۰ داوطلب توسط هیئت‌های اجرایی تایید صلاحیت شده و ۷۱ داوطلب «رد صلاحیت» یا «عدم احراز» گرفتند حال اکنون بنا بر اعلام هیئت نظارت بر انتخابات گیلان ۱۱۴ نفر تایید صلاحیت شدند.

در حوزه انتخابیه آستارا از ۳۶ ثبت‌نام قطعی ۳۵ داوطلب توسط هیئت اجرایی تایید و‌صلاحیت یک کاندیدا احراز نشد و اکنون و طبق اعلام هیئت نظارت بر انتخابات گیلان ۱۵ نفر تایید شدند.

 در شهرستان آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر از ۳۵ ثبت‌نام قطعی ۲۲ نفر توسط مراجع پنج‌گانه تایید، صلاحیت یک  نفر عدم تائید و ۱۱ نفر عدم احراز صلاحیت شدند و‌ اکنون در این شهرستان نیز صلاحیت ۱۷ داوطلب نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای هیئت نظارت بر انتخابات محرز شد

هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات گیلان همچنین  در حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال ۳۶ نفر، شهرستان لنگرود ۲۴ نفر، ۱۲ نفر، بندر انزلی ۱۶ نفر، لاهیجان و سیاهکل ۲۹ نفر، رودسر و املش ۴۳ نفر، فومن و شفت ۲۵ نفر توسط هیئت نظارت بر انتخابات گیلان تایید صلاحیت شدند.

بنا بر اعلام استانداری گیلان، در سطح استان، حدود دو هزار و ۷۰۰ شعبه برای اخذ آرای مردم در ۱۶ شهرستان پیش‌بینی‌شده تا انتخاباتی باشکوه برای فرستادن ۱۳ نماینده در ۱۱ حوزه انتخابیه گیلان وارد خانه ملت شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.