تاریخ انتشار : جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
29 بازدید
کد خبر : 18894

رییس سازمان توسعه تجارت در گفتگو با اقتصادآنلاین:

دلایل حذف برخی خودروها از سامانه اتومبیل‌های وارداتی/ جانبازان می توانند BMW وارد کنند

دلایل حذف برخی خودروها از سامانه اتومبیل‌های وارداتی/ جانبازان می توانند BMW وارد کنند
رییس کل سازمان توسعه تجارت در مورد علت بارگذاری و سپس حذف محصولات شرکت BMW و مینی از سامانه خودروهای وارداتی، گفت: این خودروها به دلیل این که در سامانه خودروهای وارداتی بارگذاری شده بود، حذف شده و باید در سامانه مخصوص جانبازان عرضه شود.

به گزارش آژیم به نقل از اقتصادآنلاین – فاطمه جوادی؛ اواخر دی ماه بود که خودروهای جدید و غیرچینی به سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی اضافه شد، هر چند امید این وجود داشت که بازار خودروهای وارداتی با وجود این برندهای جدید جذاب‌تر شود، اما خیلی زود مشخص شد که این خودروها با توجه به این که قیمتی بالای ۲۰ هزار یورو دارند، مختص جانبازان مشمول است و به مردم عادی که از اسفندماه سال گذشته ثبت‌نام کرده‌اند تعلق ندارد.

این خودروها شامل برندهای ژاپنی نیسان و تویوتا و همچنین برندهای اروپایی مانند فیات، ب ام و، مینی، فولکس واگن بود.

در چند روز گذشته سوالات و انتقاداتی در مورد علت اختصاص خودروهای گران‌تر به جانبازان مطرح شده است و همچنین چهار محصول از شرکت BMW و یک خودرو از شرکت مینی، دو روز بعد از بارگذاری از سامانه خودرو حذف و ابهاماتی را ایجاد کرده است.

مهدی ضیغمی، رییس کل سازمان توسعه تجارت ، در مورد علت بارگذاری و سپس حذف محصولات شرکت BMW و مینی از سامانه گفت: این خودروها به دلیل این که در سامانه خودروهای وارداتی بارگذاری شده بود حذف شده و باید در سامانه مخصوص جانبازان عرضه شود.

وی در به واکنش به انتقادات موجود درخصوص اختصاص و واردات خودروهای لوکس به جانبازان نیز گفت: این خودروها لوکس نیستند و طبق مصوبه قانونی که وجود دارد وارد می‌شود. هر خودرو تا سقف ۳۵ هزار یورو را به شرطی که به لحاظ قوانین کشور ممنوعیت واردات نداشته باشد می‌توان برای جانبازان وارد کرد.  رییس کل سازمان توسعه تجارت همچنین گفت: خودروهای بالای ۶۰ هزار دلار، خودروهای لوکس محسوب می‌شوند.

ثبت‌نام خودروهای وارداتی مختص جانبازان در سه سطح شامل جانبازان ۷۰ درصد ویژه تا سقف ارزش ۳۵ هزار یورو، جانبازان ۷۰ درصد تا سقف ۳۰ هزار یورو و جانبازان ۵۰ الی ۶۹ درصد تا سقف ۲۵ هزار یورو و به ترتیب انجام خواهد شد.

ثبت نام خودروی جانبازان از عصر روز ۴ بهمن ماه آغاز شده است. ثبت‌نام از طریق سایت Janbazan.saleauto.ir خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.