تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸
21 بازدید
کد خبر : 19696

مصرف روزانه آبمیوه طبیعی شما و فرزندتان را چاق می کند

مصرف روزانه آبمیوه طبیعی شما و فرزندتان را چاق می کند
مصرف روزانه یک وعده آبمیوه طبیعی در روز منجر به افزایش وزن در کودکان و بزرگسالان می شود.

به گزارش آژیم،این نگرانی وجود دارد که مصرف مکرر آب میوه 100٪  طبیعی ممکن است باعث افزایش وزن شود. شواهد فعلی در مورد آب میوه و افزایش وزن، یافته‌های متفاوتی را از مطالعات مشاهده‌ای و آزمایش‌های بالینی به دست آورده‌اند.

یک مطالعات کوهورت آینده‌نگر حداقل 6 ماهه و کارآزمایی‌های بالینی تصادفی شده (RCTs) حداقل 2 هفته‌ای که ارتباط مصرف  آب میوه  100 درصد طبیعی  را با تغییر وزن بدن در کودکان و بزرگسالان ارزیابی می‌کردند، در سال2022 انجام شد. در کارآزمایی‌ها، آب میوه‌ها با گروه کنترل غیرکالری مقایسه شد.

نتایج و معیارهای اصلی که مورد ارزیابی قرار گرفت: تغییر در شاخص توده بدنی (BMI؛ محاسبه وزن بر حسب کیلوگرم.

نتایج این مطالعه نشان داد بر اساس شواهد موجود از مطالعات کوهورت آینده نگر، در این مرور سیستماتیک و متاآنالیز، 1 وعده در روز آب میوه 100 درصد  طبیعی با افزایش BMI در بین کودکان مرتبط بود. یافته‌ها در بزرگسالان ارتباط معنی‌داری را در میان مطالعاتی که برای انرژی کل تنظیم نشده بودند، نشان داد. یافته های ما از راهنمایی برای محدود کردن مصرف آب میوه برای جلوگیری از دریافت کالری اضافی و افزایش وزن پشتیبانی می کند.

بنابراین مصرف آبمیوه های100 درصد طبیعی هم مصرف بیش از اندازه و روزانه آنها می تواند وزن فرزند شما را زیاد کند بنابراین سعی کنید به فرزندان خود آموزش دهید که به جای مصرف آبمیوه خود میوه را مصرف کنند.

متن کامل این مقاله را در اینجا بخوانید

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.