تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳
184 بازدید
کد خبر : 15551

نفوذ سامانه بارشی و افزایش ابر از پنجشنبه در گیلان

نفوذ سامانه بارشی و افزایش ابر از پنجشنبه در گیلان
نقشه‌های هواشناسی گیلان حاکی از استقرار جوی غالبا پایدار همراه با افزایش نسبی دما تا چهارشنبه هفته جاری است که این مدت بهترین فرصت برای برداشت برنج توسط شالیکاران استان است.

به گزارش آژیم به نقل از ایرنا؛کارشناس هواشناسی گیلان گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی آسمان استان تا چهارشنبه هفته جاری صاف تا نیمه ابری پیش بینی شده که طی این مدت دما بین ۲ تا چهار درجه افزایش می‌یابد.

 

رضا باقری با اشاره به ابرناکی هوای گیلان طی ساعات اولیه صبح امروزبارش پراکنده باران در برخی از مناطق استان اظهار کرد: با کاهش تدریجی ابر اکنون شاهد تابش نور خورشید در آسمان گیلان هستیم.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته منطقه اسب وونی تالش با ۱۵ درجه خنک ترین و شهرستان صومعه سرا ۳۴ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق گیلان بوده‌اند، خاطر نشان کرد: دریا امروز “دوشنبه” برای فعالیت‌های دریانوردی با احتیاط مناسب بوده اما طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری مناسب است.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: به تدریج از پنجشنبه هفته جاری با نفوذ سامانه بارشی و افزایش ابر در برخی ساعات در استان شاهد بارش باران خواهیم بود که این سامانه تا اوایل هفته آینده در استان مستقر است.

وی بیان کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از امروز تا چهارشنبه و حداکثر تا صبح پنجشنبه هفته جاری بهترین فرصت برای برداشت برنج در اراضی شالیزاری گیلان است از این‌رو ضرورت دارد برنجکاران از این فرصت برای برداشت محصول استفاده کنند.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون نزدیک ۸۹ درصد از شالیزارهای گیلان معادل ۲۱۱ هزار هکتار برداشت شده و کار برداشت در بقیه زمین‌های برنجکاری ادامه دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.