تاریخ انتشار : شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۴۷
75 بازدید
کد خبر : 17012

چرا بچه ها نمیخواهند به مدرسه بروند؟

چرا بچه ها نمیخواهند به مدرسه بروند؟
بازگشت به مدرسه می تواند برای بسیاری از بچه ها سخت باشد و این سختی فقط برای روز اول نیست.

به گزارش آژیم به نقل از  سلامت نیوز ، به گفته آکادمی روانپزشکی کودکان و نوجوانان آمریکا، گاهی اوقات امتناع از مدرسه یا اجتناب از مدرسه به نوعی به اضطراب جدایی مربوط می شود؛ این شکل از اضطراب جدایی بیشتر در سنین ۵ تا ۷ سالگی و 11 تا 14 سالگی اتفاق می افتد.در واقع این دوره هایی است که جوانان با چالش های جدید دبستان و راهنمایی دست و پنجه نرم می کنند.

کودکان به احتمال زیاد پس از یک دوره گذراندن زمان طولانی با والدین (به عنوان مثال، تعطیلات تابستانی) یاقرار گرفتن تحت استرس(مانند نقل مکان به یک محله جدید) از رفتن به مدرسه امتناع می کنند. در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید قبل از شروع مدرسه از آنها استفاده کنید:

 

به فرزندتان کمک کنید تا قبل از روز اول با مدرسه آشنا شود

قبل از موعد سعی کنید به استقبال مدرسه بروید. در حالی که طولانی کردن تعطیلات تابستانی وسوسه انگیز است، ملاقات با همکلاسی ها و معلمان آینده یا برقراری ارتباط مجدد با دوستان قدیمی واقعاً می تواند به کودک شما کمک کند تا در هنگام ترک تحصیل احساس راحتی بیشتری کند.

 

 

بگویید اشکالی ندارد که عصبی شوید

تصدیق احساسات فرزندتان به او کمک می کند تا بفهمد که مضطرب بودن برای بازگشت به مدرسه امری عادی و معمول است. دکتر پل هوروویتز، متخصص اطفال والنسیا، کالیفرنیا، می‌گوید: «زمان دیگری را به فرزندتان یادآوری کنید که باید تغییری ایجاد کند، مانند رفتن به مهمانی که در آن بچه‌های دیگر را نمی‌شناخت و الان با آنها آشنا شده است.». به آنها یادآوری کنید که چگونه این یک تجربه خوب بود.

 

 

به کودکان آموزش دهید که احساسات خود را بیان کنند

گاهی اوقات کودکان نمی دانند چگونه اشتباه را توصیف کنند. کلماتی مانند «اضطراب»، «ترس» و «استرس» را به آنها بیاموزید. برندا کریلو، هماهنگ کننده بهداشت و ایمنی دانش‌آموز سانتا کلارا، می‌گوید: «این نوع کلمات کلماتی نیستند که والدین معمولاً در مورد آن با فرزندان خود صحبت کنند. در واقع باید با این کلمات آشنا شوند.»

 

 

در داخل و خارج از مدرسه، روال‌هایی را ایجاد کنید

اگرچه بیدار ماندن تا دیروقت و داشتن روزهای بدون ساختار در طول تعطیلات می تواند سرگرم کننده باشد، بچه ها باید خیلی زودتر از موعد مدرسه به زمان خواب عادی برگردند. هنگامی که مدرسه شروع می شود، در مورد روال کلاس درس بیاموزید و با فرزند خود در مورد فعالیت هایی که هر روز در حال انجام است صحبت کنید (مانند نمایش و گفتن، بازدید از کتابخانه، یا آزمایشگاه کامپیوتر).

 

 

از معلمان کمک بخواهید

اگر فرزندتان برای رفتن به کلاس مقاومت کرد، خجالت نکشید. نه تنها مربیان به آن عادت کرده اند، بلکه برای کمک آموزش دیده اند. معلمان و مربیان می‌توانند یک بچه خجالتی را تشخیص دهند و با ابه راحتی برخورد کنند.

 

 

اگر به کمک پزشک یا مشاور نیاز دارید، غریزه خود را دنبال کنید

معده درد یا سردرد از شکایات رایج هنگام شروع مدرسه هستند. هوروویتز می‌گوید: «مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که به فرزندتان بگویید که درک می‌کنید و باور دارید که او این درد را دارد. بهترین کاری را که می توانید با غریزه والدین خود انجام دهید این است تشخیص دهید که آیا این درد جسمی است یا روانی. اگر درد ادامه داشت، وقت آن است که با یک متخصص اطفال یا مشاور مدرسه مشورت کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.