تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
115 بازدید
کد خبر : 17493

تولید آنتی بیوتیک جدید برای سوزاک مقاوم به دارو

تولید آنتی بیوتیک جدید برای سوزاک مقاوم به دارو
استفاده از اولین آنتی بیوتیک جدید برای سوزاک - دومین بیماری شایع مقاربتی - در یک کارآزمایی بالینی امیدوارکننده بود.

به گزارش آژیم به نقل از  سلامت نیوز ، اولین آنتی بیوتیک جدید برای سوزاک – دومین بیماری شایع مقاربتی – در یک کارآزمایی بالینی امیدوارکننده بود.

این خبر میتواند تسکین دهنده ای برای کارشناسان بهداشت عمومی باشد، زیرا سوزاک به همه آنتی بیوتیک ها به جز یکی از آنتی بیوتیک های موجود برای درمان آن مقاوم شده است.

این آنتی بیوتیک جدید که زولیفلوداسین نام دارد، در کارآزمایی برای درمان عفونت سوزاک بدون عارضه به همان اندازه مؤثر بود که تزریق آنتی بیوتیک سفتریاکسون به همراه یک دوز قرص آزیترومایسین است.

دکتر جفری کلاوسنر، متخصص بیماری‌های عفونیِ دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، گفت: «زولیفلوداسین ابزار جدیدی در درمان سوزاک به ما می‌دهد و در صورت استفاده عاقلانه، مانعی در برابر گسترش بیشتر عفونت‌های مقاوم می‌شود».

دکتر ادوارد هوک سوم، رئیس پروتکل این مطالعه و استاد بازنشسته پزشکی در دانشگاه آلاباما و از توسعه دهندگان این دارو همچنین با بیان اینکه : “نتیجه این مطالعه یک تغییر بالقوه بازی برای سلامت جنسی است.” افزود: «علاوه بر مزایای بالقوه برای بیماران مبتلا به عفونت با سویه‌های مقاوم نایسریا گونوره درمان سوزاک را برای پزشکان در سراسر جهان ساده می‌کند».

زولیفلوداسین سوزاک را به روشی جدید درمان می کند. با این حال، در درمان عفونت سوزاک گلو نسبت به نواحی تناسلی یا مقعدی موثرتر است.

دکتر جین مارازو، یکی دیگر از نویسندگان این مطالعه و مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی ایالات متحده، گفت: «گونوره احتمالاً پاشنه آشیل اصلی در مبارزه ما برای کنترل سوزاک در آینده خواهد بود.

او گفت که انتظار دارد “در سریع ترین زمان ممکن” سازمان غذا و داروی ایالات متحده آن را تائید کند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) سالانه بیش از 82 میلیون مورد جدید سوزاک در جهان وجود دارد. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، موارد ابتلا به بیش از 710 هزار مورد در سال 2021 در ایالات متحده افزایش یافت که نسبت به سال 2017 افزایش 28 درصدی را نشان می دهد.

سوزاک از طریق تماس جنسی منتقل می شود و به ویژه در بزرگسالان جوان و نوجوانان شایع است. طبق اعلام CDC، به طور نامتناسبی در مردان همجنسگرا و دوجنسیته دیده می شود.

این عفونت خطر ابتلا به HIV را افزایش می دهد و می تواند به ویژه برای زنان مضر باشد و باروری را به خطر بیندازد. ظهور پاتوژن های مقاوم به دارو یکی از 10 تهدید بزرگ جهانی برای سلامت عمومی به گفته سازمان جهانی بهداشت است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.