تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
128 بازدید
کد خبر : 17583

کنترل سقط راهی برای صیانت جمعیت

کنترل سقط راهی برای صیانت جمعیت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت فعال‌سازی طرح‌های تشویقی جهت حفظ جنین تأکید کرد و گفت: راه‌اندازی طرح‌هایی همچون ناجیان سقط در استانی نظیر گیلان که با بحران و چاله جمعیتی روبرو شده بسیار لازم و ضرورت است.

به گزارش آژیم به نقل از  خبرگزاری فارس از رشت، محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در کارگروه دانشگاهی سقط در سالن اجلاس حوزه ریاست، نجات فرزندان از سقط را وظیفه‌ای همگانی دانست و اظهار کرد: ممانعت از سقط فرزندانی که می‌توان حیات را به آن‌ها بازگرداند، وظیفه‌ای همگانی است.

وی بر ضرورت مشارکت حداکثری مردم و هسته‌های فعال مردمی در این حوزه تأکید کرد و افزود: باید مشارکت مردم را در پیشگیری از بروز سقط‌های غیرقانونی و غیرشرعی افزایش داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کاهش زادآوری در گیلان بیان کرد: پیشگیری از سقط در گیلان می‌تواند بخش عمده‌ای از کاهش جمعیت در استان را جبران کند.

آشوبی بر ضرورت فعال‌سازی طرح‌های تشویقی جهت حفظ جنین تأکید کرد و گفت: راه‌اندازی طرح‌هایی همچون ناجیان سقط در استان بحرانی نظیر گیلان که با بحران و چاله جمعیتی روبرو شده بسیار لازم و ضرورت است.

وی با تأکید بر اهتمام جدی مسؤولان در مقوله جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تصریح کرد: برگزاری نشستهای پشتیبانی پیرامون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با مشارکت دستگاه‌های درگیر می‌تواند مؤثر باشد اما باید نتایج اقدامات نظیر حمایت مالی از زوج‌های نابارور و شناسایی و حمایت از خانواده‌ای که قصد سقط دارند، محسوس و قابل ارزیابی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ترویج زادآوری و کنترل سقط در استان گیلان تأکید کرد و افزود: بر اساس سیاست‌های اشتباهی که در کشور اتخاذشده جمیعت کشور پس از سه دهه با کاهش شدید جمعیتی مواجه شده و اکنون نیازمند فرهنگ‌سازی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت پیرامون صیانت از جمیعت هستیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.