تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
100 بازدید
کد خبر : 15997

بهترین میوه ها برای دریافت سریع انرژی

بهترین میوه ها برای دریافت سریع انرژی
اگر می خواهید انرژی بدن خود را با خوراکی هایی سالم تامین کنید میوه های زیر را فراموش نکنید

به گزارش آژیم به نقل از ایتینگ ول، همه ما در ساعات مختلف روز احساس خستگی کرده ایم و در حالی که احساس کمبود انرژی کاملا رایج است، برخی از عوامل ممکن است منجر به خستگی یا سقوط بیشتر انرژی شود؛ برای مثال اینکه ما چه چیزی می خوریم، چه زمانی میان وعده یا وعده غذایی خود را خوریم، چقدر می خوریم، کیفیت خواب ما چگونه است و موارد دیگر.

برای تامین انرژی طولانی مدت بدن، باید عوامل ذکر شده را در نظر بگیرید؛ همچنین می توانید این هفت میوه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از فواید آن بهره مند شوید.

 

1. سیب

سیب خوشمزه، مغذی و سرشار از خاصیت است. آنها سرشار از فیبر هستند که به قندهای طبیعی کمک می کند تا برای انرژی پایدار به آرامی هضم شوند. یک سیب متوسط (182 گرم) 95 کالری و 4 گرم فیبر دارد. اگر به دنبال یک میان وعده رضایت بخش هستید، چند تکه سیب را با کره بادام زمینی طبیعی همراه کنید.

2. پرتقال

پرتقال منبع غنی از ویتامین C است. طبق گفته مؤسسه ملی بهداشت (NIH)، ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش استرس اکسیداتیو کمک می کند که به شما این توان را می دهد که با خستگی مبارزه کنید. علاوه بر این، افراد مبتلا به کمبود ویتامین C می توانند اسکوربوت را تجربه کنند که باعث افزایش احساس ضعف و خستگی می شود.

برای کسانی که دچار کمبود آهن هستند، این ویتامین محلول در آب جذب آهن را افزایش می دهد و به کاهش علائم مرتبط از جمله خستگی کمک می کند.

خوردن یک پرتقال می تواند انرژی سریعی به شما بدهد، در واقع یک تکه متوسط از این میوه عالی (140 گرم) حاوی 73 کالری، 3 گرم فیبر و 78 درصد DV ویتامین C است.

3. موز

یک بررسی در سال 2020 منتشر شده در Food Reviews International اشاره کرد که دو موز می تواند برای 90 دقیقه انرژی بدن را تامین کند. موز همچنین منبع عالی پتاسیم است که یک ماده مغذی ضروری برای حفظ عملکرد مناسب بدن است.

یک موز متوسط 105 کالری و 3 گرم فیبر برای انرژی پایدار فراهم می کند. اگر می خواهید انرژی فوق العاده ای به بدن خود برسانید روزی یک موز را امتحان کنید.

4. آووکادو

آووکادو یکی دیگر از میوه های غنی از فیبر است که می تواند از افزایش قند خون جلوگیری کند که به نوبه خود می تواند منجر به سقوط انرژی شود. علاوه بر این، آووکادو مملو از چربی های سالم است که نه تنها انرژی زیادی به شما می دهد، بلکه شما را راضی نگه می دارد.

طبق آمار وزارت کشاورزی آمریکا، 1 فنجان آووکادوی ورقه شده حاوی 234 کالری، 10 گرم فیبر و 17 گرم چربی غیراشباع است. برای یک بعد از ظهر تازه و خوشمزه، سالاد آووکادو کاپرز ما را امتحان کنید.

5. هلو

هلو شیرین و با طراوت است و برای تقویت انرژی عالی است. به ازای USDA، یک میوه (150 گرم) حاوی 69 کالری و 2 گرم فیبر است. هلو همچنین منبع خوبی از مواد مغذی ضروری مانند پتاسیم و ویتامین‌های A و C است که به شما کمک می‌کند بهترین احساس را داشته باشید.

6. آلو

در حالی که آلو به دلیل اثرات ملین بالقوه خود قابل توجه است، برای تقویت انرژی نیز گزینه ای عالی است. طبق گزارش USDA ، دو عدد آلو (150 گرم) 69 کالری و 2 گرم فیبر را تامین می کند.

7. گوجی بری

گوجی بری شیرین و تند است. این توت های کوچک سرشار از آنتی اکسیدان هستند و به جلوگیری از خستگی کمک می کنند. طبق گزارش USDA، پنج قاشق غذاخوری (28 گرم) گوجی بری خشک شده 98 کالری، 4 گرم پروتئین و تقریباً 4 گرم فیبر دارد که آن را به میوه ای عالی برای انرژی طولانی مدت تبدیل می کند.

یکی از اشکالات بالقوه این توت ها تداخل آنها با داروهای خاصی مانند وارفارین است که در بررسی سال 2022 در آنتی اکسیدان ها انجام شده است. برای دریافت تایید ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

خلاصه

در حالی که همه غذاها انرژی بدن را تامین می کنند، ترکیب غذایی آنها بسیار متفاوت است. هنگامی که به دنبال سطوح انرژی پایدار هستید، میوه های سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان ها مانند موز، سیب، آلو و گوجی بری بهترین انتخاب هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.