به گفته معصومه فلاحیان، معاون بررسی‌های راهبردی معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده این تسهیلات فقط به زوجین دهه شصتی تعلق می‌گیرد که در روستاها یا شهرهای کم‌جمعیت سکونت دارند.

فلاحیان دراین‌باره می‌گوید: «در این طرح متولدین دهه ۶۰ ساکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در صورت ازدواج و احراز شرایط از تسهیلات ازدواج، خرید اقساطی جهیزیه و اشتغال برخوردار می‌شوند.»

دومین شرطی که جامعه هدف دریافت تسهیلات تعیین شده را محدودتر می‌کند، تاریخ عقد زوجین است و همه زوجین دهه شصتی از این تسهیلات برخوردار نمی‌شوند. فلاحیان می‌گوید: «زوجینی که تاریخ تولد آنها از اول فروردین سال ۱۳۶۰ تا پایان اسفند ماه سال ١٣۶٠ و تاریخ عقد آنها از ۱۴۰۲/۰۳/۳۰ تا ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ باشد، شرایط دریافت تسهیلات را دارند.»

علت تعیین این محدوده زمانی به زمان تصویب و اجرایی شدن این قانون برمی گردد. بر اساس قوانین کشور، قوانین عطف به ماسبق نمی‌شوند و مصوبات زمانی ضمانت اجرا پیدا می‌کنند که مراحل طرح تا تصویب را طی کرده، به قوانین قابل اجرا تبدیل شوند. فلاحیان ثبت نام را اولین مرحله دریافت تسهیلات عنوان می‌کند و می‌گوید: «زوج‌های دارای شرایط ساکن روستاها با مراجعه به درگاه معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری (www. women. gov. ir)، می‌توانند از نحوه ثبت نام آگاه شده و نام‌نویسی کنند.»

حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات ۵٠٠ میلیارد ریالی به دهه شصتی‌ها ۳۶ ماه تعیین شده است. تسهیلات ارائه‌ شده برمبنای عقد قرارداد قرض‌الحسنه و با کارمزد ۴ درصد است که سالانه و براساس مانده بدهی محاسبه و دریافت می‌شود و دهه شصتی‌ها باید دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران باشند.

وام خرید اقساطی جهیزیه به‌صورت کالاکارت اعطا می‌شود و متقاضی تسهیلات کالا کارت باید حداکثر ظرف مدت ٢ ماه از تاریخ اعطا تسهیلات، نسبت به خرید کالا و یا خدمات از شبکه پذیرندگان اقدام نماید، در غیر اینصورت، بانک نسبت به تسویه تسهیلات مزبور ازمحل حساب‌های گیرنده تسهیلات نزد بانک، بدون نیاز به انجام هرگونه تشریفات قانونی و اداری و قضایی اقدام خواهد کرد. همچنین نوع ضمانت تسهیلات گیرندگان بر اساس اعتبارسنجی سامانه ضمان بانک صورت می‌پذیرد که ممکن است یک ضامن یا سفته الکترونیکی تعیین شود.