تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
194 بازدید
کد خبر : 15852

بازگشایی مدارس از آبان ماه صحت دارد؟

بازگشایی مدارس از آبان ماه صحت دارد؟
در چند روز گذشته خبری در برخی از رسانه‌ها شایع شده که قرار است مدارس امسال از اول آبان ماه بازگشایی شود و نه اول مهر. اما آیا خبر بازگشایی مدارس از آبان صحت دارد؟

به  گزارش آژیم به نقل از تجارت نیوز؛ تا این لحظه هیچ مقام دولتی مساله بازگشایی مدارس از آبان ماه را اعلام نکرده است و براساس برنامه اعلام شده، مدارس و دانشگاه‌ها امسال هم مانند هر سال اول مهر ماه بازگشایی می‌شود.

 

حتی دانشگاه‌ها هم قرار است مانند روال هر سال از ابتدای مهرماه فعالیت آموزشی خود را آغاز کند و هیچ تاخیری در برنامه شروع به کار دانشگاه‌ها وجود ندارد. تنها نکته‌ای که درباره دانشگاه اعلام شده این است که خوابگاه‌ها به روال هر سال از نیمه شهریور بازگشایی نمی‌شود و قرار است 31 شهریور ماه زمان بازگشایی خوابگاه‌ها باشد.

اما خبر باز شدن مدارس از آبان ماه از کجا شایع شده است؟ آنچه درباره شروع به کار مدارس از آبان ماه مطرح شده، مربوط به اخبار سال 1400 است. زمانی که هنوز تصمیم‌گیری نشده بود که آیا مدارس باید کار خود را حضوری آغاز کنند یا نه و اینکه آیا مدارس از آبان بازگشایی می‌شود و یا همان مهرماه.

البته در برخی از سایت‌های دیگر هم طلاعیه‌ای منتشر شده که در آن به نقل از معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده بازگشایی مدارس در آبان مربوط به همه استان‌ها نیست و تنها در برخی از استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی، تهران و خوزستان مدارس از آبان ماه باز می‌شود. این شایعه اعلام کرده که علت تاخیر در بازگشایی مدارس این استان‌ها کمبود معلم در این استان‌هاست.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد این خبر هم صحت ندارد و هیچ خبر و یا اطلاعیه‌ای نه از جانب مجلس و نه از جانب دولت در این مورد منتشر نشده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.