تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
161 بازدید
کد خبر : 16963

ایران به بیش از ۵۰ کشور جهان دارو صادر می‌کند

ایران به بیش از ۵۰ کشور جهان دارو صادر می‌کند
معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: داروهای عرضه شده در کشور مجوز سازمان غذا و دارو را دارد و اکنون به بیش از ۵۰ کشور جهان دارو صادر می‌کنیم

به گزارش آژیم به نقل از  خبرنگار ایرنا، سید حیدر محمدی روز پنجشنبه در نشست با روسا و معاونین غذا و داروی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های قطب ۶ کشور در زنجان، افزود: این سازمان عضو سازوکار تولید داروهای با کیفیت در جهان است.

وی گفت:‌ کشورمان در تولید داروهای با کیفیت مشکلی ندارد البته امکان دارد در مواردی مشکلی وجود داشته باشد که باید گزارش دهی و سپس علت آن بررسی شود.

محمدی با بیان اینکه طی بازدیدهای انجام گرفته، داروخانه های دولتی با کمبود دارویی مواجه هستند، اظهار داشت: علل بروز این مساله به دلیل وجود بدهی است ولی این مسائل در داروخانه های خصوصی وجود ندارد.

این مسوول گفت: مطالبات این معاونت از سازمان های بیمه‌ای ۶۰ هزار میلیارد ریال است و در این میان با توجه به بدهی ها کسری بزرگی وجود دارد.

وی اضافه کرد: جمع بدهی سازمان های بیمه ای به این معاونت تا آخر مرداد سال جاری بابت دارو و تجهیزات ۱۶۷ هزار میلیارد ریال بوده و در زمان حاضر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه هایی مثل بیماران فوتی و تصادفات زیان ده است.

محمدی افزود: یکی از سیاست های معاونت غذا و دارو این است که در صورت بروز مشکل در تولید داروی داخلی بلافاصله برای واردات آن اقدام می کنیم تا مشکل به وجود آمده برطرف شود.

وی همچنین اظهار داشت: در زمان حاضر سامانه ای در خصوص تبادل دارویی راه اندازی شده است تا تمامی داروخانه ها و مراکز بتوانند داروهایی تاریخ نزدیک خود را عرضه کنند و دانشگاه های دیگر نیز با مشاهده آنها امکان تبادل را داشته باشند.

رئیس سازمان غذا و دارو به تعامل دستگاه های نظارتی در حوزه چالش های غذا و دارو اشاره کرد و گفت: هم افزایی و همکاری برای پاسخگویی به مشکلات به وجود آمده می تواند بسیار اثربخش باشد.

محمدی افزود: منکر نظارت نیستیم اما پاسخگویی روزانه بابت مسائل مختلف در این حوزه وقت و انرژی زیادی را می گیرد و همین امر مانع پرداختن به مسائل دیگر می شود.

وی در خصوص موضوع پالایشگاه های پلاسما نیز گفت: سازمان انتقال خون کشور یک بازی اقتصادی را در خصوص پلاسما شروع و اعلام کرده است که مراکز خصوصی جمع آوری پلاسما باید تعطیل شود و جمع آوری پلاسما فقط از سوی ما انجام گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.