تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
88 بازدید
کد خبر : 15602

مرکز منطقه ای کنوانسیون رامسر در مرکز و غرب آسیا با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان برگزار کرد : کارگاهی با عنوان کدامیک از تالاب ها بیشترین اثر را از آلودگی پسماند می پذیرند ؟

مرکز منطقه ای کنوانسیون رامسر در مرکز و غرب آسیا با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان برگزار کرد :     کارگاهی با عنوان کدامیک از تالاب ها بیشترین اثر را از آلودگی پسماند می پذیرند ؟
کارگاه آموزشی به زبان انگلیسی، به صورت آنلاین برای کارشناسان، دانشجویان و علاقه‌مندان حفاظت محیط زیست در سراسر جهان با موضوع طبقه‌بندی تالابها از نظر حساسیت به آلودگی پسماندها به همت مرکز منطقه ای کنوانسیون رامسر در مرکز و غرب آسیا و با همکاری اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استان گیلان روز دوشنبه سیزدهم شهریور ‌ماه 1402 بصورت وبیناری برگزار شد.

به گزارش آژِیم به نقل از روابط عمومی و امور رسانه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان ، کارگاه آموزشی یاد شده با عنوان «کدامیک از تالابها بیشترین اثر را از آلودگی پسماندها می‌پذیرند» با حضور کارشناسان، دانشجویان و علاقه‌مندان حفاظت محیط زیست در سراسر جهان به زبان انگلیسی، به صورت آنلاین به وسیله‌ی مدرس دوره مهندس عبدالعظیم احدی‌فر برگزار گردید.
دکتر صادقی‌زاده از مجموعه‌ی دفتر کنوانسیون رامسر، در این وبینار با خوش‌آمدگویی به حاضران به معرفی ویژگیهای کارگاه را پرداخت و در باره‌ی اهمیت مباحث مرتبط با تالاب نکاتی را عنوان کرد.
این کارگاه یکروزه که در قالب تئوری برنامه‌ریزی شده بود، با هدف آشنایی کارشناسان و علاقه‌مندان تالاب برای ایجاد ارتباط بیشتر بین وضعیت اثرپذیری تالابها و انواع پسماندهای مختلف پیش‌بینی شده برگزار شد و موارد مطرح شده در این کارگاه، شامل مرور اجمالی دسته‌بندی تالابها، مروری بر مدیریت پسماندها و رابطه‌ی بین آلودگی پسماندها و شرایط انواع تالابها بوده است.
برخی از نکات ویژه‌ و مهم که در این کارگاه به وسیله‌ی مدرس گیلانی عبدالعظیم احدی‌فر مطرح گردید را می‌توان به شکل زیر خلاصه کرد:
• بررسی مدلهای مختلف کلاسه‌بندی تالابها و مدل مورد نظر و مرتبط با موضوع آلودگیهای پسماندی.
• بررسی انواع پسماندها و شیوه‌های گوناگون جریان پسماند از تولید تا امحا.
• معرفی روشهای مدرن جهانی برای امحای پسماندها.
• مقایسه‌ی کلاسهای مختلف تالاب و توان خودپالایی و تاب‌آوری آنها در برابر آلودگی پسماندها و نهایتاً تعیین اولویت حفاظت برای انواع تالابها.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.