تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
46 بازدید
کد خبر : 18609

ثبت‌نام ۱۷۰۰ متقاضی در طرح ملی جوانی جمعیت گیلان

ثبت‌نام ۱۷۰۰ متقاضی در طرح ملی جوانی جمعیت گیلان
مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به ثبت‌نام یک‌هزار و ۷۰۰ متقاضی در طرح جوانی جمعیت گفت: با پالایش انجام شده ۷۰۰ نفر واجد شرایط دریافت اراضی در طرح جوانی جمعیت هستند و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش آژیم به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا فلاحتگر مدیر کل راه و شهرسازی گیلان صبح  امروز در گفت‌و‌گوی خبری سیمای مرکز گیلان با اشاره به ثبت‌نام یک‌هزار و ۷۰۰ متقاضی در طرح جوانی جمعیت در مرحله دوم اظهار کرد: با پالایش انجام شده ۷۰۰ نفر واجد شرایط دریافت اراضی در طرح جوانی جمعیت هستند و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست طرح جوانی جمعیت ۹۰۰ نفر در این طرح ثبت‌نام کردند، افزود: از این تعداد ۴۵۰ نفر مشمول قانون طرح جوانی جمعیت شده و با حضور استاندار گیلان به ۲۳۰ خانوار ۱۱۵ قطعه زمین به ارزش ۲۳۰ میلیارد تومان در شهرهای آستانه‌اشرفیه، فومن، شفت و صومعه‌سرا اعطا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه ۱۰ هزار مسکن در طرح نهضت ملی در گیلان در حال ساخت است، گفت: این تعداد واحد مسکونی در ۱۸۱ هکتار از اراضی استان ساخته شده و در واحدهای ۷۵ الی ۸۰ متری به واجدین شرایط و متقاضیان اعطا می‌شود.

فلاحتگر با اشاره به ثبت‌نام ۱۲۰ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در گیلان گفت: از این تعداد ۱۱۵ هزار نفر مؤثر شناخته شده و از ۱۱۵ هزار نفر با پالایش صورت گرفته ۲۷ هزار و ۶۵۰ نفر دارای چهار شرط لازم بوده و هفت هزار نفر آورده لازم خود را پرداخت کردند.

وی از اعطای تسهیلات بانکی برای خرید مسکن در طرح نهضت ملی خبر داد و افزود: آورده متقاضیان از ۴۰ میلیون تومان آغاز می‌شود ولی با هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک‌های عامل برای هر واحد ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با تأکید بر لزوم توجه به‌عدم ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن بیان کرد: در حال حاضر دیگر  ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن دیگر امکان‌پذیر نیست و در حوزه جوانی جمعیت امکان ثبت نام وجود دارد و متقاضیان می‌توانتد نام‌نویسی کنند.

فلاحتگر یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور را توجه به جوانی جمعیت در کشور دانست و گفت: اهتمام خوبی برای جوانی در کشور و به ویژه گیلان وجود دارد زیرا این استان جزو پیرترین استان‌های کشور است.

وی یکی از دغدغه‌های متقاضیان دریافت اراضی برای ساخت مسکن را احتمال مخالفت با ساخت مسکن دانست و بیان کرد: در بحث نهضت ملی مسکن بر اساس ماده ۹ و ۱۰ این تغییر کاربری اراضی برای ساخت مسکن انجام می‌شود و ادارات با این امر موافقت خواهند کرد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از اواسط تابستان با دستور استاندار گیلان توانستیم با بنیاد مستضعفان دانشگاه آزاد اسلامی، جهادکشاورزی و منابع طبیعی تفاهم نامه‌ای امضا شده و اراضی در  حال دریافت است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.