تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
144 بازدید
کد خبر : 17204

در حاشیه جلسه هیأت دولت؛

زارع‌پور: سرعت اینترنت با اجرای فیبر نوری، ۸۰ برابر می‌شود

زارع‌پور: سرعت اینترنت با اجرای فیبر نوری، ۸۰ برابر می‌شود
وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات گفت: در پروژه فیبر نوری، سرعت‌های ۸۰ برابری به مردم می‌دهیم و به زودی تمامی شهرهای بعضی از استان‌ها که اسامی آن‌ها اعلام می‌شود، از سرعت‌های نزدیک به ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه برخوردار می‌شوند.

به گزارشآژیم به نقل از خبرنگار حوزه دولت ایرنا، عیسی زارع‌پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره علت کاهش سرعت اینترنت اظهار داشت: برای این ادعا باید شاهد و منطق داشته باشید. سرعت اینترنت هر ماه توسط مراجع اعلام می‌شود.

وی افزود: من بارها اعلام کردم تنها راه حل اساسی افزایش سرعت اینترنت در کشور، نوسازی زیرساخت‌های ارتباطی، به ویژه زیرساخت‌های ارتباطی ثابت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در سراسر کشور به مرور اجرا می‌شود، عنوان کرد: تاکنون این کار در ۹۰ شهر از ۲۰۰ شهر به پایان رسیده است که با مراجعه به نشانی iranfttx.ir شهرهای تحت پوشش قابل مشاهده است.

زارع پور با تاکید بر اینکه سرعت ۸۰ برابری اینترنت در اختیار مردم قرار می دهیم، ادامه داد: به زودی تمامی شهرهای استان‌هایی که اسامی آن‌ها اعلام می‌شود، از سرعت‌های نزدیک به ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه برخوردار می‌شوند و اگر این اتفاق بیفتد، سرعت اینترنت همراه هم ارتقاء پیدا می‌کند.

وی افزود: حتی اگر نسل چهارم هم بخواهد حداکثر سرعت را در اختیار مشترکان قرار بدهد، باید با فیبر نوری باشد که این کار بزرگ زیرساختی، به زمان نیاز دارد و با پیگیری هفتگی به سرانجام نمی‌رسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: کمیسیون مقررات رادیویی مخابرات، شرکت استارلینگ را مکلف کرده که برای ارائه خدمات خود در خاک جمهوری اسلامی ایران الزامات ایران را بپذیرد و مجوز دریافت کند که این یک قدم رو به جلو برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در کشور محسوب می ‌شود.

زارع پور بیان کرد: جلسه بعدی با این شرکت اسفند ماه برگزار می شود و این شرکت مکلف شده است تا سازوکار های اجرایی را فراهم کند.

وی درباره حمایت از پیام رسان های ایرانی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که به طور جدی دنبال می‌کنیم، حمایت از پیام رسان‌ها، شبکه های داخلی، پهنای باند و تأمین زیر ساخت‌هاست. حتی دولت در سال گذشته آیین نامه ای را تصویب کرد در راستای حمایت از کسب و کارهایی که روی پیام رسان‌های داخلی فعالیت دارند و روزانه به تعداد کاربران این شبکه‌ها افزوده می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.